tisdag 19 januari 2010

P(y)ussel dagar

Det har blivit tisdag och om jag ska börja att berätta om gårdagen så var jag hemma med en smått skruttig Lukas som hade lite hosta-huvudvärk-trötthet-vara med mamma dag! Fick en aning tillsägelse när jag skjutsade Lukas i mitten på december till skolan trotts att han inte var så pigg och sånt är ju inte så kul att få höra... Men som en vän till mig en gång sa så föds en mors dåliga samvete den dag hennes barn föds och jag kan inget annat än hålla med!

Igår när tjejerna kom så visade det sig att Moa hade varit (sjuk) och hemma med sin morfar eftersom att hon hade ont i magen, igår beslutade jag att Lukas skulle få vara hemma en dag till för att vara riktigt säker på att han inte blir "sjukare" så imorse var Moa "helt" plötsligt ännu "sjukare" än vanligt. Happ!! Så nu är man hemma här med 2 ENORMT sjuka barn...not!!

Men hur funkar sånt här då?... Jo, eftersom jag är den som tjänar minst så står det givet att jag ska vara hemma med dom "sjuka barnen".....


Igår byggdes det pussel bland annat och här kommer resultatet av dessa byggen:

Resultatet av ett 60 bitars och det gick ju riktigt bra


Sen kom vi till det tredimensionella Spiderman pusslet som var 210 bitar...oooh halleluljah!!! Och efter halva ramen så gav Lukas upp (undra varför?) haha!! Så jag blev sittandes med detta själv =( Dret svårt va det!! 3D gör ju mig helsnurrig och jag kan ju bara tänka mig hur Lukas kände.... ;)

Men nu så är det färdiglagt:)

Jag har haft huvudvärk i 2 dagar nu och är täppt i näsan...känner mig inte nå pigg alls...så det blir inte många knop här idag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar