torsdag 18 februari 2010

Mobbning

Nu har det gått över en vecka sen jag blogga sist.... Inte mycket att tilläga, veckorna går fort och jag kämpar på. Det har varit mycket kring Lukas då det finns ett antal barn i skolan som utsatt honom för hot, knuffar och diverse hårda ord och utfrysning!! Han är 7 år och går i 1:a klass...va? 7 år liksom...fy fan säger jag bara...så det har blivit många samtal denna vecka i skolan... Jag var ju liksom själv utsatt för mobbning av och till från 2:a klass och upp till 8:e...så jag vet hur ont det gör! Hur ont gör det inte i en mammas hjärta när hennes son säger att han inte vill gå till skolan!!? Usch... Ja, vi får se hur det går och dessa killar har ögonen på sig just nu och jag och Tommy stöttar Lukas så mycket vi bara kan...så att han återfår gnistan igen.

Ikväll blev det vaniljpannkakor till barnens stora förtjusning..sen åkte vi och grattade Tommy som idag fyller 37 år, Lukas fick stanna hos pappa eftersom han ändå skulle till honom imorgon. Men han ville inte att jag skulle åka...han bara grina och grina mitt älskade hjärta, kanske får träffa han en sväng på söndag :)

Skulle ha färgat håret ikväll också men va tusan..orkar inte och är alldeles för trött... Imorgon får det bli!!

Till slut ett par ord om det tragiska som inträffade igår...så hemskt och ledsamt alltihop! Johanna Englund 18 år blev en ängel och många tankar går till dom närmaste...

Vila i frid Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar