tisdag 4 augusti 2009

Ett år

Sitter här vid köksbordet och har nästan fått i mig min första kopp kaffe. Mår illa, huvudet värker, kroppen värker och förkyld har jag blivit som grädden på moset....

Det har snart gått ett år sedan jag blev sjukskriven...ett år sen den dag min kropp inte ville mer..det var STOPP...
Stressen över att bli "frisk" är påtaglig...det fanns ett jobb för mig nyligen som kommunen utannonserade som hade passat mig ypperligt men som ett slag i magen så kom jag på hur pass sjuk jag fortfarande är så den ansökan blev det inge av....
När blir man frisk...hur gör man? Jag blir trött av bara tanken....sluta stressa, ta dagen som den kommer, lev här och nu...jag vet det men så händer det något och så rasar allt igen!...

Ska försöka bli frisk...hur man nu gör!? Den proffessionella hjälp jag bett om verkar lysa med sin fånvaro....

Om bara denna berg-och dalbana kunde utjämnas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar