söndag 30 augusti 2009

Önskar....

...att jag hade lite mera hjälp här hemma. Jörgen har en kotförskjutning i nedre delen av ryggen som naprapaten Ola sa var nära ett diskbråck...lider med Jörgen för han har det alldeles för hemskt ont. Men jag har fortfarande lika mycket att göra om inte mer och för dom som vet vad utbrändhet och fibromyalgi innebär så tryter orken avsevärt!!

I eftermiddag kommer min Lukas hem som har tillbringat helgen hos moster Mimmi och hennes Pär i Västra trösten (Bergsjö) i deras stuga. Han får då basta, fiska, åka flakmoppe och traska runt i skogen och framförallt vara med dom...precis det han älskar att göra=).

Förra helgen bosatte jag mig hos min syster i Bergsjö och Hudiksvall...lämnade allt och stack..var då så slut och behövde vara ensam ett tag. Vid hemkomst så var ju Jörgen lagomt pigg...så det var ju bara att spotta i nävarna och ta itu med allt som fanns att göra...vilket inte va så lite heller! Men under slutet av veckan så städade jag hela huset och alla fick nybäddat, lite höstgardiner kom upp och några blommor fick ny jord.

Imorgon kommer Moa och Julia också. Då är vi 5 stycken igen och fullt sysselsatt....och Jörgen har svårt att både röra sig och gå...det lär bli en alldeles gudomlig vecka!!

Hur ska man någonsin orka arbeta heltid igen....när man har fullt upp med att försöka arbetsträna 4 timmar om dagen och ta hand om allt och alla och samtidigt orka med sig själv?!
Vad skulle jag kunna prioritera bort när det inte finns något att prioritera bort?

Kul och se att det finns människor som läser bloggen då jag nu kan räkna på 2 händer med personer som läser den =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar